Linia produkcyjna
niepowtarzalnego sosu z Mazur ruszyła w 1962 roku. Wtedy też nadawanie
rozpoczęła radiowa „Trójka”, a The Beatles nagrali pierwszy singiel. Dla wielu
Majonez Kętrzyński to równie kultowy produkt jak guma Donald czy oranżada w
proszku. Do tych sentymentalnych skojarzeń nawiązuje nowa strategia reklamowa
Majonezu Kętrzyńskiego pod nazwą „Kultowy Polski Majonez od 1962 roku”.
„MAJONEZY”
Spółdzielnia Pracy Produkcyjno-Handlowa (SPP-H) w Kętrzynie istnieje od 1945
roku, a od 1962 produkuje Majonez Kętrzyński. Znają go wszyscy mieszkańcy
regionu, w którym znajduje się siedziba firmy. W Polsce wschodniej jest
najbardziej rozbudowana sieć sprzedaży, ale popularny „Kętrzyniak” podbija też
serca mieszkańców Mazowsza czy Pomorza.
Kultowy majonez i
Beatlesi
Historia Majonezu Kętrzyńskiego zaczęła się w ciekawych czasach. W tym samym roku, gdy ruszyła linia produkcyjna, TVP wyemitowała pierwszą kultową dobranockę „Jacek i Agatka”, nadawanie zaczęła kultowa radiowa „Trójka”, kultowa grupa The Beatles nagrała singiel „Love me Do”, a Marilyn Monroe zaśpiewała prezydentowi Kennedy’emu kultowe „Happy Birthday”.
Historia Majonezu Kętrzyńskiego zaczęła się w ciekawych czasach. W tym samym roku, gdy ruszyła linia produkcyjna, TVP wyemitowała pierwszą kultową dobranockę „Jacek i Agatka”, nadawanie zaczęła kultowa radiowa „Trójka”, kultowa grupa The Beatles nagrała singiel „Love me Do”, a Marilyn Monroe zaśpiewała prezydentowi Kennedy’emu kultowe „Happy Birthday”.
I choć w naszym kraju były to trudne czasy PRL, nie
brakowało im uroku. Wielu osobom kojarzą się przede wszystkim z beztroską
młodością: Polo Coctą, watą cukrową czy oranżadą w proszku. I właśnie do tych
sentymentalnych skojarzeń nawiązuje nowa kampania producenta pod hasłem
„Kultowy Polski Majonez od 1962 roku”.
-
Zmieniające się oczekiwania klientów i rosnąca konkurencja na rynku sprawiły,
że postanowiliśmy w przemyślany sposób odświeżyć wizerunek naszej flagowej
marki i zaprezentować ją w nowej, atrakcyjnej formie - mówi Piotr Majewski, prezes SPP-H w Kętrzynie. - Uznaliśmy, że kampania reklamowa nie musi oznaczać
ścigania się z obowiązującymi modami i unowocześnianiu wizerunku na siłę.
„Kętrzyniak” jest kultowy w swojej tradycyjnej formie. Postanowiliśmy
wykorzystać to, co w naszym produkcie najcenniejsze: długą i ciekawą historię oraz
mnóstwo sentymentu, jakim darzą Majonez Kętrzyński klienci, również ci rozsiani
po całym świecie.
Powrót do
przeszłości
Prezes Piotr Majewski zakłada, że ofensywa marketingowa zwiększy przywiązanie dotychczasowych klientów do marki, ale umożliwi również pozyskanie nowych, którzy mają sentyment do kultowych marek.
Prezes Piotr Majewski zakłada, że ofensywa marketingowa zwiększy przywiązanie dotychczasowych klientów do marki, ale umożliwi również pozyskanie nowych, którzy mają sentyment do kultowych marek.
- Podejmujemy nowe wyzwanie i dostosowujemy się do potrzeb rynku -
podkreśla Piotr Majewski. - W odpowiedzi na modny obecnie zdrowy tryb życia
wprowadziliśmy również majonez lekki, który pozwala zachować smukłą sylwetkę, a
jednocześnie cieszyć się kultowym smakiem.
Kreacje reklamowe użyte w kampanii bazują na tradycyjnej etykiecie
majonezu. Prosta forma z wykorzystaniem wyrazistych kolorów utrzymana jest w
konwencji graficznej retro.
Od 2 kwietnia na terenie Warmii i Mazur oraz w regionach sąsiadujących
pojawią się billboardy przedstawiające potrawy, np. kanapeczka czy jajeczko, które
nie mogą się odbyć bez majonezu. Kreacje nawiązują do artystycznych plakatów z
nurtu „estetyki sentymentalnej”, jaki dziś przeżywa renesans popularności.
Kampania będzie też prowadzona, na portalach internetowych oraz w regionalnej
telewizji. Powstała też limitowana wersja plakatów z kultowym wizerunkiem
„Kętrzyniaka”.
Fani marki mają również możliwość współtworzenia nowej strony
internetowej kultowego produktu (www.kultowymajonez.pl). Do udziału w zabawie zaprasza
sam… „Kętrzyniak”, który będzie bohaterem i narratorem komunikacji reklamowej.
Teaser pełen
emocji
Pierwsza odsłona kampanii jest związana ze Świętami Wielkanocnymi, a hasłem przewodnim „Jajeczko z kultowym majonezem”.
Pierwsza odsłona kampanii jest związana ze Świętami Wielkanocnymi, a hasłem przewodnim „Jajeczko z kultowym majonezem”.
Kampanię poprzedziła akcja na Facebooku zat. „Koniec epoki Majonezu
Kętrzyńskiego”. Przez ponad tydzień w przewrotnej i żartobliwej formie były
zapowiadane tajemnicze zmiany związane z marką. Wpisy autorstwa samego
„Kętrzyniaka” zachęcały do gromadzenia zapasów produktu, który czeka niepewna
przyszłość. W ramach „pożegnania” odbył się też konkurs na najciekawsze
wspomnienia związane z majonezem.
Niektórzy internauci obawiali się końca produkcji, co czasem wyrażali
dość emocjonalnie, ale dziś mogą odetchnąć z ulgą. Choć wciąż jeszcze nie byli
pewni czy zapowiedź kampanii reklamowej w nowej odsłonie nie jest żartem
primaaprilisowym. Pożegnali „Majonez Kętrzyński”, ale w zamian powitali
„Kultowy Polski Majonez”.
W mediach społecznościowych rozpoczyna się nowy etap w komunikacji.
Nacisk będzie położony na historię majonezu: początki funkcjonowania zakładu,
pierwszych pracowników, ważniejsze zmiany w ofercie, a także ciekawostki z
czasów, kiedy zaczęła się produkcja majonezu, np. narodziny Axla Rose’a,
premiera filmu „Nóż w wodzie” czy pierwszy występ grupy Niebiesko-Czarni.
- Chcielibyśmy jeszcze raz podziękować wszystkim, którzy tak zaangażowali
się w obronę Majonezu Kętrzyńskiego, wysyłali do nas apele oraz przepiękne
wspomnienia. To po raz kolejny udowodniło nam, jak ciepłe emocje budzi nasza
flagowa marka – podsumowuje Piotr Majewski.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz